Ny telefon i julegave
Hvis du har fået ny telefon (eller tablet) i julegave, kan du af sikkerhedsmæssige årsager ikke bruge MitID app på den nye telefon / tablet, før du har aktiveret en ny MitID app på den.
Aktiver ny MitID app
Afhængig af din situation kan du aktivere en ny app på din nye telefon / tablet på følgende måder:
- Du kan aktivere app’en med en aktiveringskode, som du fÃ¥r ved at logge pÃ¥ din profil pÃ¥ mitid.dk vha. app’en pÃ¥ den gamle telefon / tablet.ÂÂÂ
KRƠVER: at du stadig har din gamle telefon / tablet og ikke har slettet den gamle app.
 - Du kan aktivere app’en med en aktiveringskode, som du fÃ¥r ved at logge pÃ¥ din profil pÃ¥ mitid.dk vha. en kodeviser / kodeoplæser / en MitID app pÃ¥ en anden enhed.ÂÂÂ
KRÆ VER: at du i forvejen har valgt at have en kodeviser, kodeoplæser eller MitID app på en anden enhed, som et supplement til MitID app på den enhed, du bruger til daglig.
 - Du kan aktivere app’en med et gyldigt dansk (grønlandsk eller færøsk) pas direkte i den nye app pÃ¥ den nye telefon.ÂÂÂ
KRÆ VER: at du har et gyldigt dansk, grønlandsk eller færøsk pas.
 - SÃ¥fremt MitID app’en pÃ¥ den gamle telefon/tablet ikke længere er tilgængelig, og du ikke har et alternativ i form af kodeviser / kodeoplæser / MitID pÃ¥ anden enhed, og heller ikke har et gyldigt dansk pas, kan du fÃ¥ udleveret en aktiveringskode ved at møde personligt op i den nærmeste Borgerservice.
KRÆ VER: Gyldig legitimation og i de fleste tilfælde, at du bestiller tid i forvejen.